torsdag den 29. januar 2009

Livets veje og omveje – de modne års tilbageblik

Forfattteraften torsdag 10. feb kl. 19
Adda Lykkeboe, forfatter og forførerske og tidligere afdelingsbibliotekar på Åby Bibliotek fortæller om sine romaner og deres tilblivelse. Adda Lykkeboe siger om sit foredrag: jeg vil tale om de mønstre og sammenhænge i livet, der kan sammenfattes i ordet, skæbne. Jeg vil fortælle om mennesker, forfattere og bøger, der har inspireret mig, og jeg vil søge at give et indblik i forfatterens værksted. Er der et samspil mellem bøgernes fiktion og forfatteren eget liv? Og hvordan reflekteres det i forfatterskabet? Under et ophold i Toscana vendte min færøske barndom hos Franciskanersøstrene i Tórshavn tilbage, og mit liv fik en ny vending. Jeg begyndte at skrive og forlod mit arbejde. Siden da har jeg udgivet romanerne, Kontrakten, Balladen om Antonie, Kærlighedens passagerer og Rejsen til Robert.
Gratis adgang - tilmelding senest 9. februar

Ingen kommentarer: